Ana Sayfa | Kariyerim | Kariyer Yolunda | İşyerinde yapılan sekiz kusurlu hareket

İşyerinde yapılan sekiz kusurlu hareket

Yazı Tipi Boyutu: Decrease font Enlarge font
İşyerinde yapılan sekiz kusurlu hareket

Hala neden terfi edemediğiniz konusunda kafa karışıklığı yaşıyorsanız, siz de çalışanların sık yaptığı sekiz kusurlu hareketten birini yapıyor olabilirsiniz

20.07.09
İpek ALPKÖKİN
ipek.alpkokin@sabah.com.tr

Belirlediğiniz kariyer hedefleri hala çok mu uzakta? Eğer iş yerinde bir üst lige geçmenin yolunu hala bulamadıysanız iş yaşamına biraz daha farklı bakmanın zamanı gelmiş olabilir. Farkında olmadan yapılan bazı davranışlar kariyerinizi sekteye uğratabilir. İK portalı YahooHot Jobs çalışanların yaptığı sekiz kusurlu hareketi sıraladı. İşte size terfi kapılarının açık kalması için iş yaşamında yapmamanız gereken sekiz temel kural…

Yanlış planlama: Eğer mesainizin ilk saatlerini gün içinde ne yapacağınızı planlayarak geçiriyorsanız hata ediyorsunuz. Çünkü bu durum güne hazırlıksız başlamanıza neden olur. Özellikle satış ve pazarlama alanında çalışanlarda ciddi bir iş kaybına neden olan bu alışkanlık değil terfi işten kovulmaya kadar gidebilir. Uzmanlar çalışanların ertesi gün ne yapacağını bir gün öncesinden mesai bitimine yakın planlamasının hem iş akışı hem de verimi açısından daha doğru olduğunu belirtiyor…

Gelen tüm e-postaları zaman geçirmeden cevaplamak: Gelen tüm e-postaları anında cevaplamanın sizi iş ortaklarınızla yakınlaştırdığını düşünebilirsiniz. Ancak tüm mesaiyi yazışmalar için harcamak iş verimizi ciddi ölçüde düşürebilir. Bu nedenle e-postaları önem sırasına ve aciliyetine göre cevaplamak sizi daha verimli çalışacak hala getirebilir.

Evde çalışmak: Evde çalışmak birçok çalışan için daha verimli olabilir. Ancak bu alışkanlığı edinmeden önce kendinize çalışacak ortam hazırlamanız gerektiğini unutmayın. Çocuklar, ev işleri ve diğer dikkat dağıtıcı unsurlara takılmak başarıdan çok zarar getirebilir. Evde çalıştığınız dönemde verdiğiniz işlerdeki hata sayısının artması ise patronunuzun gözünde yeterli çalışmadığınız imajı yaratacaktır.

Özel hayatınızı iş hayatınızın önüne koymak: Herkesin zaman zaman hayatında işinin önüne geçebilecek öncelikleri olabilir. Ancak bunları alışkanlık haline getirmek bir süre sonra patronunuzun gözünde önemini ve gerçekliğini yitirecektir.

Geç kalmak: Toplantılara 5 ila 10 dakika geç kalmak özellikle büyük şehirlerde anlaşılabilecek bir olgudur. Ancak bunu düzenli hale getirmek hem bahanelerinizi hem de patronunuzun sabrını tüketir.

Sağlığa ve kişisel hijyene dikkat etmemek: İK danışmanı Leslie G. Griffen’e göre pek çok şirket yeterince banyo yapmadığını düşündüğü çalışanlarına bu durumu açıklamak için danışmanlar tutuyor. İş yaşamında görüntünün ve imajın ne kadar önemli olduğunu düşünürseniz, sağlıksız ve pis görüntüyle terfi etmeniz neredeyse imkânsız.

Yaptığı işi önemsememek: Pek çok insan işini yalnızca para kazanma aracı olarak görür. Kişinin kendini işle özleştirmemesi ve mesleğinin bir temsilcisi olarak görmemesi iş kalitesini düşüreceği gibi şirket yetkililerinin gözündeki imajını da olumsuz yönde etkileyecektir.

Uygunsuz mizah kullanma: Mesai arkadaşlarımızla çoğu zaman aynı espri anlayışına sahip olmayız. Bu nedenle yapılan esprilerin yahut şakaların takdir edilmesi biraz zordur. Bu nedenle iş yerinde din, ırk ve siyaset gibi konularda şaka yapmak tatsız sonuçlara yol açabilir. 

 

 

Subscribe to comments feed Yorumlar (49 Yorum Eklendi):

marla Tarih: 21 July, 2009 04:14:43
avatar
Human Resoruces dunyanın en gereksiz sektoru bence. Bunlar firmalaşmadan once insanlar iş bulamiyorlarmiydi? Hem de cok guzel buluyorlardı. Degişen dunyada bircok firma abuk subuk sektorler olusturmaya başladi. CV yazmaktan ve gondermekten nefret ediyorum, kişilik envanterlerinden de, ayrıca saçma sapan IK firmalarının benimle yaptigi on gorusmelerdende ... Yukaridaki yazi ile ilgili olarak sunu soyleyebilirim terfi almak gibi birsey artik pek mumkun degil ...Isın ve title'in degişebilir ancak maaşın ve 15 gunluk senelik iznin (neye yetecekse) aynı kalacaktir. Hem 5-10 dakika geç gelsem ne olur anlamıyorum ki... İşten gec cıktıgım zaman patronum sorun ediyor mu?O zaman işe biraz geç gelmem de sorun teşkil etmemeli .
Thumbs Up Thumbs Down
MK Tarih: 21 July, 2009 04:46:04
avatar
9. Yalaka olmamak
Thumbs Up Thumbs Down
cengiz Tarih: 21 July, 2009 07:48:09
avatar
doru söze ne denir
Thumbs Up Thumbs Down
semra atalay Tarih: 28 July, 2009 01:40:02
avatar
günde yaklaşık 11-12 saat çalışıyoruz. akaşmların 8'den önce çıkamıyoruz. fakat sabahları 5 dakika kalınca uyarı alıyoruz. birde evde çalışmak mı. bilindiği üzere birimlerde 2 kişi çalışır 5 kişi maaş alır.Senin fikirlerinide kendi fikirleri imiş gibi müdürüne satar. ben çok yaşadım bunları. Niye kendin başvuru yapmasan kendi gayretin olmasa yada tanıdığın olmasa bir işe girebilmek mümkün değildir.
Thumbs Up Thumbs Down
turan deniz Tarih: 28 July, 2009 05:36:46
avatar
iş verenler krizden faydalanıp bir tezgahta 3 kişi yerine bir kişi çalıştırıyor, sonra ürün defolu çıkıyor, çünkü çalışan yetiştiremiyor,sonra müşteri kaybına neden oluyor, bizim türk milleti gururlu,bir millet olduğu için mesleğinden yılıyor ve iş verene istifasını sunuyor sonra ah ben neyaptım diyen, iş veren o kişinin yerine 3 personel alıyor otamatikman kriz çözülüyor ististam artmaya başlıyor, olan 3 kişinin işini yapan emekçiye oluyor iş verenlere çağrım ekmek yedirmekten korkmayın,içinden çıkamadığınız krizle, birdaha karşılaşmazsınız,bunu çalışan işini özveri ile yapan kişilerin işnden olmaması için yazdım.saygılar
Thumbs Up Thumbs Down
Kaan Tarih: 29 July, 2009 12:59:30
avatar
Marla, altinda 300 kisi calistiran bir yonetici olarak sana sunu soyliyeyim ki, sen bu bakis acisiyla zaten kariyer yapmayi pek hayal bile etme ))))
Thumbs Up Thumbs Down
mahir Tarih: 29 July, 2009 01:00:46
avatar
marla isimli arkadas hay agzini opeyim..
Thumbs Up Thumbs Down
thunder Tarih: 31 July, 2009 12:15:00
avatar
bende marla nin yorumuna katılıyorum ,insan kaynakları tam bir aldatmaca ve bu işi yapanlar için ekmek kapısı haline gelmiş durumda.Mülakatta şunlar sorulur şöyle cevap veriniz gibisinden abuk subuk olmayacak şeyler .Kendi kendine oluşmuş bir sektör .Hiç bir işe yaramıyor.Küçücük firmalar bunları okuyup sonra deli dana hastalığına kapılmış gibi sizden afaki şeyle r istiyorlar.Terfi almak gibi bir şey yok zaten bakınız eski nesle fosillere .Bir yere girmişler yıllar geçmiş hepsi sanki çok şey biliyormuşçasına sizi yönetmeye çalışıyorlar . Eski nesil şimdikilerin bildiklerini mi biliyor.PC bile açıp kapatamayan var yeni nesil çalışandan yardım almadan hiç bir şey yapamazken işe alımlarda söz sahibi olanlar da onlar. Daha ne denebilir.Musluğun başına önce gelen suyu önce alır .
Thumbs Up Thumbs Down
thunder Tarih: 31 July, 2009 12:16:27
avatar
bende marla nin yorumuna katılıyorum ,insan kaynakları tam bir aldatmaca ve bu işi yapanlar için ekmek kapısı haline gelmiş durumda.Mülakatta şunlar sorulur şöyle cevap veriniz gibisinden abuk subuk olmayacak şeyler .Kendi kendine oluşmuş bir sektör .Hiç bir işe yaramıyor.Küçücük firmalar bunları okuyup sonra deli dana hastalığına kapılmış gibi sizden afaki şeyle r istiyorlar.Terfi almak gibi bir şey yok zaten bakınız eski nesle fosillere .Bir yere girmişler yıllar geçmiş hepsi sanki çok şey biliyormuşçasına sizi yönetmeye çalışıyorlar . Eski nesil şimdikilerin bildiklerini mi biliyor.PC bile açıp kapatamayan var yeni nesil çalışandan yardım almadan hiç bir şey yapamazken işe alımlarda söz sahibi olanlar da onlar. Daha ne denebilir.Musluğun başına önce gelen suyu önce alır .
Thumbs Up Thumbs Down
Tarih: 31 July, 2009 12:44:14
avatar
Sanırım terfi için ya da , iş bulmak için en önemli ihtiyacınız iyi bir referans namı değer 'torpil'.Anlatılan diğer tüm hikayeler referansı olmayanlar içindir. Referansın varsa iş bulmanız , bölüm değiştirmeniz , terfi etmeniz bir kaç cümlenize bağlıdır... Ayrıca ne kadar başarılı olursanız olun istisnalar dışında bu referansları olanlarla rekabet etmek zorundasınız. Eğerki aynı firmada çalışıyor ve hedefiniz aynıysa bence ayrılın,farklı bir firmada bu hedefi zorlayın.
Thumbs Up Thumbs Down
Bahri Tarih: 10 August, 2009 02:12:21
avatar
Kaan dostum, yarilir ama bir yere kadar. Sana ilk firsatta evdeki bos konservelerden yaptigim teneke bir madalya gonderiyorum.
Bu hizla gidersen belki bir de ozel bir burs hak edebilirsin (Tarafimdan finanse edilen):))
Ustun yoneticilik kabiliyetinin ve de kusursuz basarinin devami dilegimle. Hep boyle bize ornek ol aziz kardesim...
Thumbs Up Thumbs Down
Hüsamettin Tarih: 10 August, 2009 12:08:27
avatar
Kaan isimli arkadaş, eminim altındaki 300 kişiye 900 kişilik iş yaptırıp karın tokluğuna çalıştırıyorsundur. Türk firmaları neden uluslararası çapta isim yapamıyor temeli bu işte. İyi ücret ödeyen çalışanına insan gibi muamele eden ve hakedene hakkını veren firmalar enayi değilmi? İnsan Kaynakları içinde söyleyeceğim tek şey; yarım saatlik bir sohbette bir insana değer biçemezsiniz bu değişmez bir gerçek. Bu saçma sapan şeylerden dolayı sektör oluşmuş ve parayı vuruyorlar.
Thumbs Up Thumbs Down
Tarih: 10 August, 2009 12:49:46
avatar
bizim iş yerinde nerde entel, geye benzeyen ne doğru durüst insana benzeyen dürüstlük insanlık namına içinde bi zerre kalmamış ne kadar ukala birileri varsa onlar bi şekilde bi yerlere geliyor.anlamıyorum hangi mantık.hangi anlayışa hizmet ettikleri belli değil senle konuşurken 40 tane yanlışı olan bu insanları hangi zihniyet bu yerlere getiriyor. tuhaf ne diim arkamdan küfredilen bir yönetim yörevlisi olucana gururlu bir hiç olmayı tercih ederim
Thumbs Up Thumbs Down
SİYAMİ KAZAN Tarih: 10 August, 2009 01:16:41
avatar
Her şeyiyle sonuna kadar doğru yazılmış bir yazı. Ancak atlanılan bir nokta var, dürüst olmak! Belki kanıksanmayacak ama her işe Besmele ile başlamak ve bu minval üzere hareket etmek başarının en temel noktasıdır. Hem dünya emeli ile gerekli noktaları abartmadan hareket etmek hem de başarının sadece Allahtan olduğunu bilmek. Bilmem, bu durumda başarızlık düşünülebilir mi? Dürüst ve ahlaki ölçüler içinde, kişi üstüne düşen vazifesini yapıp işinin Allaha havale ettikten sonra başarısızlık diye birşey olamaz. Kişi hayatını düzen ve tertip üzere yaşamalıdır. Darmadağın bir yaşantının size katacağı bir şey yoktur. Okumak kişinin ufkunu ve görüş açısını genişletir, karar verme yeteneğini açar. Fikir sahibi yapar. Herşeyde öte kararlı olmak, "ben bu işin üstadı olmalıyım" kararlılığında ve işine sarılmakla başarı elde edilir. Allah herkesin işinde kolaylıklar ve başarı versin.
Thumbs Up Thumbs Down
fts Tarih: 11 August, 2009 01:24:29
avatar
kaan bravo super yorum:)))))))
Thumbs Up Thumbs Down
MUHAMMET ILHAMI ONARAN Tarih: 12 August, 2009 01:45:17
avatar
TAMAMEN DOGRU, ANCAK ILAVELER LAZIM...
ZIRVEYE CIKARKEN, DIRSEK DARBESI ALMAMAK ICIN, DIRSEK ATMAYI VE TAVSANA KAC, TAZIYA TUT DEYIMINIDE UNUTMAMAKLAZIM...HER ZAMAN EN TEPEDEKI ILE DOST, YAKIN ILISKI VE MESAFELERI KORUMAK LAZIM... HEDEF BELIRLEMEK LAZIM... BAZEN KENDINIZDEN 10 NUMARA KUCUK OLAN BIRISI SEFINIZ OLABILIR, YAG-MAG VS. 10 NUMARA OLDUGUNU SOYLEMEK LAZIM...
Thumbs Up Thumbs Down
ahmetdemir Tarih: 12 August, 2009 01:01:21
avatar
Ben bir mühendisim. IK sınav yapıyor ve bana ilkokul matematiği soruyor :))))) ben senin hayatın boyunca yaptığın işlemlerin hepsinden fazlasını bir mühendislik problemini çözmekte kulandım bile. Komik misin?
Thumbs Up Thumbs Down
Ege denizi Tarih: 17 August, 2009 02:09:49
avatar
yaptığın işi iyi öğren..
ileriyi hedefle..
her zaman basit çözümlere odaklan..
bilgiyi yöneticilerle paylaş..
dürüst ve alçakgönüllü ol..
Bence ilerlemek için yeterli..
Thumbs Up Thumbs Down
Tarih: 14 September, 2009 02:35:26
avatar
Ben işimi çok seven biriydim. Taa ki kriz ortaya çıkana kadar. Yani işinizi sevmeniz o işi sürekli seveceğiniz anlamına gelmiyor. Kriz geldi mi araya kara kediler giriveriyor... patron bir anda harbiden patron kesiliyor. Kendi bencil harcamalarını azaltamadığından tüm yükü elemanlara yüklüyor. Patronlar da biraz akıllı olsun. Biz çalışanlar o kadar saf değiliz. Yemiyoruz çoğu söylemleri... IK da saçma sapan bir şey bence. Ben de işe eleman alan biri olarak insanların 30 dakikada nasıl biri olduklarının anlaşılamayacağını düşünüyorum. Aynı futboldaki gibi. Biri bir takım tarafından beğenilmez, başka takımda ise o futbolcu zirve yapar. Yemişim IK'nızı...
Thumbs Up Thumbs Down
yavuz Tarih: 15 September, 2009 06:55:43
avatar
mantikli.bence bu yaziya eklenmesi gereken cok sey var.
Thumbs Up Thumbs Down
pelin Tarih: 20 September, 2009 05:21:11
avatar
hepsi yalan..hele turkiyede.Az paraçok is,kalitesiz yasam,SINIRLI TATIL..ispanyaya kactigim ve burada kaliteli yasami yakaladigim icin cook mutluyum.Ve turkiyede kalan insanlarada sadece aciyorum
Thumbs Up Thumbs Down
izmdost Tarih: 21 September, 2009 12:11:14
avatar
Arkadaşlar,uzun süredir özel sektörde çalışıyorum ve şunu öğrendim.En üstteki değil,hemen bir üstündeki yönetici ile aran iyi değilse ne terfi alırsın,nede iş garantin olur.Bilginize...
Thumbs Up Thumbs Down
ratko Tarih: 21 September, 2009 03:12:30
avatar
Bu başlıklara ek olarak 20000 RM'lık bir de torpil lazım. Ben de 1 yıldır yok. Aylakım
Thumbs Up Thumbs Down
barış Tarih: 24 September, 2009 02:18:10
avatar
kalifiye eleman ???

hadi dürüst olalım.

4 işlem bilmeyen mühendisler,
yanlış tedavi yapan doktorlar,
kanun bilmeyen avukatlar,
şehirlerin içine eden şehir plancılar,
dandik ev,yol, okul yapan mimar-mühendisler,
sadece adı "usta" olan tornavida tutamayan, tamir ettiği ertesi gün bozulan veya başka birşeyin bozulmasına neden olan insanların yaşadığı ülkedeyiz.

bu insanlar biziz. istiyoruz ki adam gibi iş yapmayalım ama maaş alalım, terfi alalım.

önce işimizi severek ve hakkıyla yapalım. kendimize ve mesleğimize saygı duyalım.

bu arada İK konusuna katılıyorum, yaptığım iş hakkında hiç fikri olmayan veya yalan yanlış fikri olan birileri bir pozisyon için elaman değerlendirebiliyor.

bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olabiliyorlar.
Thumbs Up Thumbs Down
ali Tarih: 24 September, 2009 02:42:32
avatar
ben işimi eniyi şekilde yapıyorum. en azından yaptığımı sanıyorum. ama 30 sene önce gelmiş gözleri artık yazıları bile görmeyen herşeyi yanlış yazan, bilgisayarı sadece açıp kapatarak açtığı tek word sayfasında akşama kadar müdürünü bekleyerek başka hiçbir sayfada gezinemeyen bunaklar oldukça terfi etmek ne mümkün:((((( Türkiye'de bu işler böle yürüyo.. ne kadar doğru ve düzgün çalışırsan çalış yapacak bişey yokkkkk...........
Thumbs Up Thumbs Down
Ahmet Tarih: 24 September, 2009 02:42:56
avatar
Bir yükselme örneğine şahit oldum, paylaşmak istedim. Bir arkadaşımız yöneticisini bir üst yöneticisine şikayet ederek 5 senede 2 defa terfi aldı. Kolay gelsin :)
Thumbs Up Thumbs Down
serkan Tarih: 24 September, 2009 05:24:50
avatar
kaan bende eminimki sen o çalıştırdığın 300 kişinin ne yaptığından haberin yoktur. ondan sonra kalkıp burada 300 kişi çalıştırıyorum diye hava yaparsın. acaba bir kişinin dahi performansını nasıl artırayım diye bir gayretin oldu mu? bunada eminki olmamıştır. sadece para veriyorum çalışın diyorsundur. Yöneticisin ya :))
Thumbs Up Thumbs Down
selim Tarih: 27 September, 2009 11:55:48
avatar
Arkadaslar her kez ıs yok dıye dovunup duruyor 26 yasındayım ve hayatım boyunca ışsız kalmadım sımdıde yurt dısındayım ve halen ışçi arayan sırketler var burada nasıl oluyorda ıs bulamıyorsunuz anlamıyorum...ıkıncısı eger bır yerlere gelmek ıstıyorsanız benım dusuncem sadece calısıp durust bır sekılde yeterlıdır yalakalıklıgın sonu her zaman bellıdır yanı onları kafaya takmayın ve su anda bır sırketım var 26 yasında bırıyım ben kımsede olmadı arkamda kendım calsıstım ve basardım her kezde basarabılrı sadece bır seylerın pesını bırakmayın herkeze gunaydınlar...
Thumbs Up Thumbs Down
Marla Haklı Tarih: 02 October, 2009 02:32:53
avatar
Kaan sende bu sömürü zihniyetinle iş hayatında pek uzun yol alacağını hayal etme :))
Thumbs Up Thumbs Down
Tarih: 02 October, 2009 11:38:41
avatar
Insanlar egolarını yenemediği sürece, doğrular için herşeyi göze almadıkça, yükselmek, terfi almak yalakalık yapmaktan geçecektir. İnsanlık yeryüzünde var olduğu binlerce yıldır bir arpa boyu yol kat etmemiştir.
Thumbs Up Thumbs Down
Srpr Tarih: 07 October, 2009 04:13:10
avatar
Hala neden terfi alamamak..
1.gerçekten işini yapmıyorsundur.vasat ve ilgisizsindir.
2.bir üstünle aran kötüdür. ya çok yalakasındır ya da fazla doğrucu
3.üstünün gözünde terfi edebilecek insanlar bellidir.senin yaptıklarınla ilgilenmiyordur.kendini iyi pazarlayan az iş yapıp çok iş yaptığını gösteren insanlar vardır.sen fazla performans göstersen bile bunu dile getirmediğin için sadece "görevini" yapıyorsundur.
4.bayansan o göreve erkek yönetici düşünen bir üstün varsa kuş tutsan farketmez.çünkü birgün evlenebilir,çocuk sahibi olabilirsin.o zaman nasıl sana "esnek çalışma saatleri"nde iş yaptırabilecek?
5.hitabet yeteneğin ve görüntün o pozisyon için yeterince etkili değildir.
6.aslında sen terfi etmek istediğin pozisyonun da işlerini yaptığından terfi vermek istemeyen bir yöneticin vardır. çünkü terfi ile birlikte maas zammı da gündeme gelebilir.
7. "Terfi edeceksin hadi koçum " diye lpg ile çalıştığını düşünen bir yöneticin vardır. ama zaten o yöneticinin başka bir yönetici/müdür arkadaşının göndereceği biri sana üst olarak verilecektir.
genel olarak sıralamaya çalıştım.bilmem ne dersiniz çoğaltılabilir tabi
Thumbs Up Thumbs Down
umut Tarih: 10 October, 2009 04:45:25
avatar
bu ülkede 70 milyon varsa 20 milyonu sefa sürüp,50 milyonu cefa çekiyo ağa.adamın yoksa kocaman bir fıssın.yok ayaklarının üzerinde durmayı ögren,tek başına bişeyler yap.Ulen adamda ayakmı bıraktınız???
Thumbs Up Thumbs Down
vkaan Tarih: 10 October, 2009 04:59:47
avatar
Srpr gerçekten işin esasını yazmış. tabi biraz daha çoğaltılabilir ama temalar budur..
Sonuçda her şey her zaman istediğimiz gibi olmuyor..
Thumbs Up Thumbs Down
yusuf Tarih: 11 October, 2009 01:41:39
avatar
bi terfi edecek bi işim bile yok :D halinize şükredin bee
Thumbs Up Thumbs Down
kadir Tarih: 11 October, 2009 11:44:58
avatar
Baris beyin diline saglik,ne guzel anlatmis.
Bravo
Thumbs Up Thumbs Down
Saharan Tarih: 29 October, 2009 01:47:42
avatar
Arkadaşlar,
Açık konuşacağım,
İki taraftanda yanlış bilinen ve uygulanan çok konu var,
İşveren, yönetici kendi doğrularının peşinde , çalışan ve işçi kendi doğrularının,
Eğer her iki tarafta olaylara ve gelişmelere İnsan olma bilincinde yaklaşırsa herşey daha güzel olur.
Ancak ne yazıkki yaşadığımız toplumda ve çağda IK dediğimiz firmaların hepsi aynı zamanda işveren statüsündedir, İşveren işverenin yanındadır, bu Kapitalist rejimin en önemli silahlarından biridir. Bunun farkına her anlamda varmak gerekir.
İşveren işçinin yanında olamaz , olursa işveren olamaz. Bu ikili ve ayrıcada çok bilinmeyenli denklemdir.

Kısaca bu rejimde bunun çözümü yoktur. Anca kısır döngü içerisinde debelenmek kalır bizlere.

Bunları anlatmak için burda yazılacaklarda yeterli değildir. hepsinin içinde politika vardır, ideoloji vardır, sosyoloji vardır, psikoloji vardır, vardırda vardır....

Boşa yormayalım kendimizi önce kafaları değiştirelim ve yaşadığımız dünyanın gerçekleri ile kendimizi yüzyüze getirelim...
Thumbs Up Thumbs Down
megas© Tarih: 29 October, 2009 09:56:22
avatar
Siyasi bir mercii'de şahsı olarak veya yakın çevrenizden birilerinin bulunması şart arkadaşlar.. Üstelik, karşınızdaki kişi her kim olursa olsun, içten gelmese bile saygı gösterdiğinizi hissettireceksiniz.. Çünkü inanın, çoğu kişinin hor görebileceği bir çaycı bile o kurumda, şefiniz kadar söz hakkına sahip olabilir, ortalıkta sizin hakkınızda olumlu/olumsuz reklamlarla ortalığı manipüle edebilir ki bu da terfi edimi hakkında önemli kriterlerdendir.. Naçizane görüşlerim bunlardır. Kaan bey gibi 300 kişinin yöneticisi değilim belki de ama 350 kişiye iş yaptırabiliyorum :)) saygılar...
Thumbs Up Thumbs Down
burcu Tarih: 03 November, 2009 07:45:09
avatar
saharan arkadaşın yazdıklarına katılıyorum ...
Thumbs Up Thumbs Down
akmerve Tarih: 03 November, 2009 08:26:50
avatar
Guzel bir yazi ama unutmamak lazim ki is yerince az konusmak, yeni iseniz fazla fikir belirtmemek ve genelde size verilene karsi cikmamak cok onemli. Yani sizin ustunuz sizi benim adamim yada problem cikarmayan birisi demesi sizin diger yetenekleriniz fazla olmasa bile bir ust seviyeye cikarmaya yeter. Bu yalakalik degil. Genelde diplomatik olmaniz lazim ve seviyeli bir sekilde...
Thumbs Up Thumbs Down
karablack Tarih: 15 November, 2009 04:57:41
avatar
insan kaynaklari mi yoksa insan simsarligi mi?
Thumbs Up Thumbs Down
nejat Tarih: 15 November, 2009 05:33:13
avatar
megas.halkLısın.
Thumbs Up Thumbs Down
pentegram Tarih: 15 November, 2009 10:09:19
avatar
Arkadaşlar 1986 yılından beri iş hayatının içindeyim yükselmek için suratınıza neredeyse tükürülmesine,her türlü hakarete varan laf yemeye,ve patronunuzu yalamak için ne kadar çaba sarfedersiniz,o kadar yükselirsiniz,patronlar bu ülkede dünyanın parasını kazanır,krizde kendi hayat standartından en ufak birşey kaybetmez en ufak bir zararda işçiden çıkartır,ne kadar az para verip ne kadar fazla iş yaptırırsa o adam makbul adamdır,yıllardır mükemmel iş yaparım,satış çıyım en fazla satışı yaparım bir ödeme geç gelir priminden keserler,çok kazandırırsın tırnağının ucuyla zam verirler,tamamen türk mantığı
bu bakımdan bu ülkedeki yönetici ve kafa yapısıyla gelişebilmek hayaldir,çünkü pekçoğu bu yazının başındaki formüle uymuşlardır,kadınlara uygulanan ayrı bir konu ben bu kadar para veriyorsam birde şaaparım mantığı hakimdir,eğer vermezse kolay kolay barınamaz o şirkette bu arada 23 yılda 6 ayrı şirkette çalıştım hepsinde bu durum vardı,anlayacağınız ezberci eğitim sisteminin olduğu insana öğretmek uzmanlaştırmak olmayan bir dolu öğretim kurumu ve aileden ve geleneklerden baskı görmüş birsürü zavallı,gelin bu toplumdan gelişmiş insan modeli çıkartın.
Thumbs Up Thumbs Down
omer Tarih: 16 November, 2009 04:49:09
avatar
t.c vatandasiyim.turkiyede is ci olmak cok zor!is veren genelikle vaadler verir 12 saat calistirir hatta bazaen daha fazla!sosyal hayatinizi es gecer ve insan yerine koymaz!burunlari havada ve cok kustahca ve kalp rici konusurlar!ben bunlardan nefret ediyorum!sozkonusu devlet olunca ataturkcu ve milliyetci olurlar!vergi odemezler!sos paketi ince ince ezerler ve uygulamazlar!turkiyede isci olmak kole olmak demek!ben 10 yildan beri rusyadayim burda patron gelince ayaga kalkani gormedim ve isciler gorusleri ve haklarini soyleyince azarlanmiyorlar ve kuyulari kazilmiyor!kimse gururunuzu ayaklar altina almiyor!alamiyor!1 saat mesainiz mutlak odeniyor!yani t.c olmak ve isci olmak demek kole olmak demektir!ve ben bu olaylardan nefret ediyorum!
Thumbs Up Thumbs Down
Eftenpuften Tarih: 16 November, 2009 09:07:03
avatar
Sekiz kusurlu hareket'e "aldiginiz bir gorevi zamaninda bitirmemek" ve "gorevi yanlis bir bicimde yapmak" yazilmamis. Hayret. Ideal bir isyerinde basarili olmak icin islerinizi hem soz verdiginiz sureden once bitirmek hem de arkadaslarinizin yapabileceginden daha iyi kalitede is yapmak cok onemlidir. Ayrica patronunuza sorunlarla girmek yerine cozumlerle gitmek de gerek. Sizi problem cozucu olarak tanimalari cok iyi olur. Ayrica Ingilizce'de "batting average" denilen, yani onunuze sunulan problemlerin kacta kacini zaman ve butce sinirlari icinde dogru olarak cozmus oldugunuz da size kredi kazandirir... Turkiye disinda bu ozelliklere cok bakiliyor. Turkiye icinde de ancak modern goruste yonetilen firmalarda bu kurallar isler.
Thumbs Up Thumbs Down
Hayyamforever Tarih: 26 November, 2009 01:41:19
avatar
söz konusu IK departman çalışanlarının ortalama bir gününü şöyle özetleyebilirim;

-dünya sahtesi bir gülümseme ile tüm gördükleri personele "günaydıaaaan" demek. (08:00-işe başlamak.)

-dünya sahtesi bir gülümseme ile tüm gördükleri personele "nasılsıaaan" demek. (10:00-personel çay kahve molası)

-dünya sahtesi bir gülümseme ile tüm gördükleri personele "affiyet ossuaaan" demek. (11.30/13.00-personel yemek vakitleri)

-dünya sahtesi bir gülümseme ile tüm gördükleri personele "kolay gelsiiiiğn" demek. (işte 14:00 ila 15:00 arası, normalde ofislerinden cıkmazlar, ne bileyim ben bir belge için bir yere gidiyordur, gördügü adama kolay gelsin çekiyordur)

-dünya sahtesi bir gülümseme ile tüm gördükleri personele "iyakşamlaaaağr" demek. (16:00-insan kaynakları paydos, selametle)

aralarda da bazen iş görüşmesi, bazen saçma sapan egitimler, bazen de asansör panolarına aptal gibi organizasyonların haberlerini asmak, örnek vermek gerekirse "piknige gidiyoruuuuuuz :) 12 12 12 tarihinde piknige gidiyoruz! katılmak isteyen başvursun".

evet benim gözlemledigim insan kaynakları departmanında çalışan kişiler bunlardan fazlası degil. sahte insanlar, patron ve müdürlerin yalakaları, rütbenin ve paranın köleleri. haksızlıklara ses çıkarmayan ruhsuzlar! sen benim, yani çalışanın haklarından sorumlu degil misin? ben bir haksızlık oldugunda sana gelip durumu anlatmayacak mıyım? hayır yani üstlerini yalamak icin, gelecekteki kariyerini göz önünde de bulundurarak benim haklarıma sahip cıkmayacaksan, "eyvah şimdi ben bu yanlışı şu beş para etmez adam için düzeltmeye kalkarsam benim façamı alırlar, ben bunun hakkını savunmayayım ya boşver, zaten müdürlerin kafası atık" diyorsan ne işin var o departmanda o zaman!

senin tek işin asansör panolarına smiley dolu salak organizasyon kagıtları asmak mı? hmm... yoksa iş başvurusu yapanlara "gelecekte kendini nerede görüyorsun" sorusunu yöneltmek mi? hahah! yoksa personele soyunma dolaplarının anahtarlarını vermek mi?

çalışanının hakkını savunmayan tüm omurgasızların, tüm yetkili ve görevli departmanların tez zamanda yok olması dileği ile.
Thumbs Up Thumbs Down
burak Tarih: 28 November, 2009 04:06:14
avatar
Sevgili kaan kardeşim altında 300 kişinin çalıştığına ben inanmıyorum,bu bir çeşit psikolojik rahatsızlık olmalı ve bunda İK denilen ucubenin etkisini tahmin edebiliyorum,allah bol kazanç ve acil şifalar versin.
Thumbs Up Thumbs Down
Tarih: 29 November, 2009 12:34:34
avatar
hep işveren-işçi bazlı almışsınız konuyu ele.işveren ve içi olmasa herkes işçi olsa herkes eşit alsa, 20 milyon lüks yaşamasada 70 milyon rahat yaşasa.20 milyon bmw mercedes e binmesede 70 milyon daha ucuz arabaya binse
Thumbs Up Thumbs Down
rüzgar Tarih: 08 December, 2009 02:14:18
avatar
1990 lardan beri ik türkiyede var öncesi personel müdürlüğüydü eğitimler işe alım organizayon ve diğer şeyler girince ik oluştu ama bir şirkette çalışıp ta ik yı anlayaman insanlar olması garip ik cılarda kendilerini sevmiyor diğer personelde ik yı sevmiyor kaan beye biraz katılıyorum peroneli memnun etmek çok zor genel kuraları ve bir disiplini olan şirketler ayakta kalır yasal hak olan 15 gün yılık izni beyenmeyen ki 16 (14+2)dır. bir insanın kariyer planması yapması imkansızdır. kısacası bazen ne söylediğn değil nasıl söylediğin daha önemlidir.
Thumbs Up Thumbs Down
vl Tarih: 08 December, 2009 03:27:06
avatar
Görüyorumki, birçok kişi mesai saatleri içerisinde çalışmak yerine, geçmiş pc karşısına e-gazete okuyor ve yorum yazabiliyor ( Bende dahil ). Sonrada iş ahlakı ve dürüstlükten gem vuruluyor. Yemeyin beni kardeşim o pc sana iş yapasın diye verildi, gazete okuyasın diye değil.
Thumbs Up Thumbs Down

Yorumunuzu Ekleyin comment

Lütfen resimde gördüğünüz kodu giriniz:

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan İŞ'TE İNSAN Gazete veya isteinsan.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Bu haber için oy ver
3.72